onsdag, februar 15, 2006

Om jeg fatter det!

Når man er barnløs, er det rigtig fedt at have nogle fora, hvor man kan snakke nedreguleringssymptomer, ægløsningssprøjter, HCG-tal, cyster, scanninger, ventetidsfnidder, ægscore og sædmortilitet. For let's face it - der er nok ikke så mange ude på den anden side af hegnet (der ude hvor der er masser af bløde babier) der gider debatere i evigheder om disse - for os - så vigtige emner. Der er flere gode, og jeg deltager både på et stort offentligt forum og eller mindre lukket ét. Det sidste er rigtig givtigt og fint. Det er det store som regel også, men her sker det desværre jævnligt, at folk kommer op at toppes - altså elektronisk. Tro det eller lad være folk rå-skændes og bliver lede overfor hianden over alt muligt. Så synes nogen, at dem der har et evt. ivf-barn og arbejder på nr. 2 ikke er "rigtige barnløse", så synes nogen andre, at nogen tredje er bedrevidne eller blander sig i for meget. Jamen altså, at man gider skændes med folk, man ikke kender, om ting man ikke behøver at engagere sig i. Jeg mener, hvis man bliver stødt over noget så lad være med at læse videre. Det er lidt ligesom det der med at blive fornærmet og hidse sig op over noget i fjernsynet. Jamen så sluk dog. Nå, men tilbage til de her fora. Det jeg vil sige er, når de er gode, er de guld værd, som sted, hvor man uhæmmet kan dyrke sin interesse i - nå ja i at blive mindre barnløs. Derfor er det bare så ærgerligt, når der går gok gok gok i den. Undskyld hvis det er kønskrænkende, men nogen gange - kvinder altså ;o)

3 Comments:

Blogger soesterlystig said...

Jeg ved ikke om jeg er helt enig med dig i, at man bare skal stoppe med at læse, hvis man er uenig - Jeg synes ikke der er noget galt med at tage en god debat i en sober tone. Men jeg er helt og aldeles enig med dig i, at der er grænser for, hvad jeg gider spilde mit krudt på og det er ganske rigtigt, når der går for meget hønsegård i den;-)

8:25 AM  
Blogger Freudika said...

Nogle gange så sker det jo også gennem det her sære medie, at nogen tramper gevaldigt på ens værste kæpheste ... og så er det svært bare at læse forbi eller lukke ned ... det er det ihvertfald for mig ... men jeg vil give søs ret, det skal gøres i en sober tone, ellers kan det være lige meget ...

12:54 AM  
Blogger stubbornmom said...

Jeg er altså bare enig med dig. Nu har jeg også lige været på et lidt større og "set det ske" - og damn det var IKKE pænt!
Ja altså - kvinder!
Kh Stina

10:58 PM  

Send en kommentar

<< Home