torsdag, december 29, 2005

Status 05 - 2006 vinker forude


Lad os håbe det bliver et fint, forrygende og fertilt år. Vi er så mange, der går rundt og håber, kæmper, afstår og udstår. Det må være vores tur. Jeg tror på det!!
2005 har jo været et forfærdeligt år på mange måder. Det stod os klart, da vi gik rundt og kiggede på billeder ved World Press Photo udstillingen i Øksnehallen. Følgende dukker op på nethinden, når jeg tænker tilbage på året: Naturkatastrofer i hobetal, væbnede konflikter der kørte af sporet, torturskandaler, slyngelstater med kernevåbenambitioner, genvalg af Bush, EU i krise. Need I say more. På privatfronten er det klart, at behandlingscirkusset har taget meget af opmærksomheden. Og vi er villigt hoppet rundt i manegen - uden at det er endt med gevinst. Vi startede behandlingen med insemination i januar 2005. Det blev til 7 (løse) skud. I august startede vi med reagensglasbehandlingen. Jeg blev gravid i første forsøg og mistede spunken - næsten i samme åndedrag. Nu venter fryseæg - 2 stk. af fineste kvalitet. Herefter - hvis nødvendigt - er vi klar til endnu en runde i manegen. Det skal jo til. Professionelt var det et år med tryk på. Jeg skiftede job, kom ud at rejse en masse, blev glad for det, og skifter nu igen. Fokus må være på flere mål end blot barnet - ellers bliver jeg skør. Men vi har det godt. Vores forhold mener jeg. Det fungerer. Vi er i stand til at støtte og varme hinanden. Ja vi fungerer simpelthen. Og Jans datter trives bedre nu, end hun har gjort i de sidste mange år. Det har vi haft fornøjelsen af at mærke i 2005. Hun er blevet gladere og mere tilfreds, og det glæder os begge meget. Det er klart. Så 2005 har jo også været godt. Mon ikke jeg skulle stoppe her. På den positive note kan jeg jo passende runde af med en hilsen til søens folk og et Gud bevare Danmark. Skål og godt nytår.

7 Comments:

Blogger Spirren said...

Også godt nytår til dig Signe.

Knus M

5:19 PM  
Blogger MariaG said...

Godt lykkebringende nytår!

5:43 PM  
Blogger HBT said...

Godt fertilt nytår til dig Signe og alle andre kæmpende kvinder (incl. mig selv ;-) )

7:13 PM  
Blogger Pia said...

Godt nytår!

PiaB

9:51 AM  
Blogger Solsikke said...

Godt nytår Signe!

Hvordan går det i øvrigt? Hvornår kan I melde jer til næste omgang?

Knus og tanker,
Solsikke

4:28 PM  
Blogger Mira said...

Godt nytår!!!

11:21 PM  
Blogger Signe og Jan said...

Solsikke spørger hvornår vi kommer i gang igen. Det bliver sidst i feb. med fryseæg. Derefter er det jo den store tur forfra...

10:35 AM  

Send en kommentar

<< Home