lørdag, januar 07, 2006

Jobstart

Så klarede jeg første dag i stolen som souschef i 1.kt. Det gik faktisk meget godt, synes jeg. Jeg var lidt nervøs for, hvordan medarbejderne ville reagere på at få mig - en civil, yngre kvinde med blond hår og ikke en hatteblomst forstand på fredsbevarende operationer - som næstkommanderende. Jeg skal ind over alle deres produkter i starten, så der er jo god mulighed for at irritere dem. Men det gik som sagt fornuftigt. De tog i mod mine rettelser uden at kny. Jeg tog heller ikke så hårdt fat her i starten. Rettede kun det mest nødvendige. Så må jeg gå lidt tættere på, når vi har fået etableret vores relationer bedre. Men som sagt var det en overordnet positiv oplevelse. De opførte sig pænt. Men de 8 ud af 11 medarbejdere i kontoret er også officerer på højt niveau, og de er jo vandt til at indrette sig på nye situationer, acceptere ledelse, rette ind til højre osv. Så det nok en del af forklaringen. En bestemt medarbejder var jeg særligt nervøs for. Han havde nemlig søgt jobbet selv. Men han var nærmest den mest positive. Så mine bekymringer om ham blev gjort til skamme.... Undskyld. Jeg fik også en medarbejderbedømmelse fra min "gamle" chef i går, og den var rigtig rigtig god. Jeg har virkelige haft det godt med ham, så det var også lidt vemodigt at tale med ham om tiden i international afdeling - i datid. Men alt i alt var i går altså en god dag og jeg var faktisk rigtig glad, da jeg kom hjem. Men træt. Drattede om allerede kl 21.30. Herligt at være optaget af noget andet.......

3 Comments:

Blogger Mira said...

At være optaget af noget andet er lige præcis den bedste kur mod alle de dumme spekulationer og bekymringer. Det er som regel også min taktik at begrave mig i arbejde. Man skal jo også have noget positivt ud af ikke at have børn.
Håber det fortsætter med den gode linje på jobbet. Det lyder rigtig spændende.

3:39 PM  
Blogger Solsikke said...

Kære Signe

Det lød som en rigtig god første dag. Dejligt at få en god start, og skønt at beskæftige sig med noget andet.

Held og lykke med fryseforsøget i februar - jeg HAR hørt om kvinder der bliver gravide af fryseæg, så det er ikke sikkert, at det bliver nødvendigt med den store tur igen.

Knus,
Solsikke

9:28 AM  
Anonymous Anonym said...

Det lyder som om du havde en god første dag på det nye arbejde. Tillykke.
Godt at have noget andet at tænke på og ikke kun behandling.
Knus Mælkebøtte

2:39 PM  

Send en kommentar

<< Home