mandag, august 20, 2007

Halvvejs!


Ja, så er første uge gået, og der er en uge til blodprøve. Jeg har ikke mange symptomer, men lidt kan jeg da mønstre, hvis jeg mærker rigtig efter (og det gør jeg selvfølgelig)


  • Lidt ømme dutter, ikke meget, - som kommer og går (sikkert i takt med indtaget af progestan).

  • Jag eller stik i dutterne ind i mellem (Virkelig ikke kraftige!!).

  • Torsdag og fredag (4 og 5. dagen) havde jeg nogen niv og en sjov boblefornemmelse lige under navlen, lidt til venstre ;o) (Ja der bliver fulgt nøje med).

  • Siden har der været lejlighedsvise småniv rundt omkring i maveregionen. (Men altså det er meget diskrete niv, jeg nok kun mærker, fordi jeg har ferie og lader mig selv lytte til kroppen HELE tiden ;o)

Status slut. Summasumarum er der ikke meget at komme efter, hvis man ser bort fra progestanens bivirkninger. Ang. niv og bobler på 4. - 5. dagen, så ville man jo gerne sige til sig selv, at det måske var ægget, som bed sig fast. Men Svend siger, at man ikke kan mærke. at ægget sætter sig fast. Vicki - altså akupunktøren - mener til gengæld, at det kan nogen mennesker godt. Så det er nok naturvidenskab møder alternativ behandling ;o)


Der er nok ikke andet at gøre end at vente, og det vil jeg så gøre........


16 Comments:

Blogger Frøkenhat said...

Åh, hvor jeg håber...

7:54 PM  
Anonymous Anonym said...

Vi venter sammen med dig.

Jeg havde også gode erfaringer med akupunkturen :-) Og mener også, at jeg kunne mærke, da ægget satte sig fast, da det lykkedes med Yngste.

XXXXX

9:51 PM  
Anonymous Anonym said...

Det er så spændende og jeg VIL have, at du er gravid denne gang... Jeg VIL... og jeg er kendt for at få min vilje nå!!!
:-) Søs

10:23 AM  
Anonymous Anonym said...

PS: Den eneste gang jeg ikke mærkede NOGET SOM HELST var den sidste gang, hvor jeg blev gravid med tvillingerne... Jeg havde vitterligt INGEN symptomer overhovedet. Første gang - da jeg også blev gravid - havde jeg ALLE symptomer helt fra starten. Så det kan altså også være forskelligt fra gang til gang....
Søs

10:25 AM  
Anonymous Anonym said...

Venter i spænding sammen med dig!! Jeg håber virkelig at alle symptomerne er tegn på en god solid graviditet!

Knus fra Mira

10:59 AM  
Anonymous Anonym said...

Halvs er jo godt stykke hen af vejen, jeg x og håber sammen med dig ......


Spiren

1:10 PM  
Anonymous Anonym said...

Håber at den er der ... og at den bliver hængende. Det ville være så dejligt.

1:45 PM  
Anonymous Anonym said...

Ha ja, der er så mange der siger så meget... Nogle læger mener heller ikke at man kan mærke sin ægløsning... Øh...
Det der er vigtigt er, om du kan holde det ud... Om du føler at der er gjort nok... :o)

Skal du have hcg indsprøjtninger efter positiv test? Det er jo meget old school, men det virker altså på nogle af os.

Jeg ville så gerne love dig, at din graviditet bliver siddende. Nederlag og bekymring ER trods alt mere udholdeligt, hvis man ved at man nok skal få gevinsten i sidste ende. Hvis det bare er "means to an end".
Men jeg kan desværre ikke love. Kun sige at for mig tog det 10 aborter den ene gang og 7 den anden for at få to børn. Der er er åbenbart også et wild card i tingene... :o)

Jeg håber for dig. Kan SÅ tydeligt huske det helvede du sidder i nu. Det er utrolig hårdt for kroppen at blive smågravid hele tiden - og for psyken. Men i sidste ende er det det værd. Nu er jeg bare så lykkelig for at jeg holdt ud. :o)

Følger dig spændt.

Astrid

8:47 AM  
Blogger knockmeup said...

Skal du teste på mandag, Signe? Som i om tre dage? Det er godt nok lidt for spændende. Gad vide hvordan du har det. Sender dig mange tanker

10:00 AM  
Blogger Solsikke said...

Tænker på dig....

5:02 PM  
Blogger Signe og Jan said...

Jeg har testet negativt i aften - altså 13. dagen.

7:18 PM  
Anonymous Anonym said...

PISSELORT
Øv øv øv
Føler med dig.

7:55 PM  
Blogger Amor said...

Håber sgu morgentis oi morgen er hvad der skal til!
Please!!!!

Kram!

10:39 PM  
Blogger Signe og Jan said...

Tja nu tror jeg faktisk på en blodprøve, der kun næsten er negativ. Prøven hertil morgen viser efter en halv time (og ikke før) en svag streg, der nu efter halvanden time er umiskendelig. Mit gæt er et tal på 10. Men jeg får desværre ikke tal på Nordica.

Ps) tak til alle for jeres ønsker og krydsede fingre. Til Astrid: det varmer faktisk at høre at det er lykkedes for dig trods de mange aborter....

9:13 AM  
Blogger Amor said...

Åh! :o(
Hvornår skal du ha´taget blodprøven?

10:04 AM  
Anonymous Anonym said...

Hvis blodprøven er positiv Signe, ville jeg bede om det hcg, jeg nævnte. Det er det der har reddet mig til sidst...
Det kan ikke holde på et ikke-levedygtigt foster, men hvis dit gule legeme er lidt svagt (som ved mig) så producerer simpelthen ikke nok til at sparke graviditeten ordentligt igang.

Jeg har fået hcg fra (meget meget svag) positiv test og frem til 14. uge i de to graviditeter der blev hængende.

Jeg krydser... Det er næsten som at gennemleve mine egne forløb at følge med herinde... :///

Kh Astrid

2:32 PM  

Send en kommentar

<< Home