onsdag, april 26, 2006

On the road again

Inden jeg hoppede på flyet til Pristina mandag morgen var vi et smut omkring Riget. Og alt var godt og fint, så vi deltager i forsøget, som går ud på at optimere den korte protokol. (Nu bliver det teknisk). En normal kort protokol går i gang med hormonstimulering (uden tre ugers nedregulering) på anden dagen efter mens start. Resultaterne er næsten lige så gode som ved normal lang protokol, men også kun næsten. Til gengæld er patienterne meget gladere for den kortere og mindre medicintunge korte protokol.

I forsøget deles deltagerne op i to grupper. En gruppe følger normal kort protokol. En anden gruppe får tre dages nedregulering med indsprøjtninger og piller, inden man starter hormostimuleringen. Det er så tesen, at de tre dages forbehandling skal forbedre chancen ved at gøre æggene bedre modtagelige for hormonstimuleringen. Jeg er i den anden gruppe, og har derfor fået nogle sprøjter mandag morgen og taget en pille hver aften. Torsdag skannes jeg, og starter forhåbentlig hormonbehandlingen der. Så vi er på banen igen. Måske er det denne gang. Af dem som har været i gennem forsøget blev 40% gravide.

8 Comments:

Blogger Solsikke said...

Spææændende! Glæder mig til at følge dette korte forsøg med de gode resultater!

Kæmpe knus,
Solsikke

4:22 PM  
Blogger Mira said...

Det lyder da rigtig spændende Signe!!! Håber heldet må være med jer denne gang.

8:47 PM  
Blogger Spirren said...

Glæder mig til at følge dig her på sidelinjen:-)

10:04 AM  
Blogger HBT said...

Det er da super spændende.

10:14 AM  
Blogger stubbornmom said...

Ok - det virker! Det er da en ret god prognose med de 40%, synes jeg. Men hvad ved jeg EGENTLIG? *G*

Håber du har en god tur (igen*S*) og at alt forløber planmæssigt.
Glæder mig til at høre nyt fra forsøget :-)
Kh Stina

12:58 PM  
Blogger Unknown said...

Lyder godt og spændende. Vi må håbe det giver bonus. I bliver sikkert fuldt ekstra godt når nu det er til forskning.
Held og lykke.

cs

2:05 PM  
Blogger Frøkenhat said...

Krydser for at det bliver en god og vellykket omgang for dig. Skal selv til at igang med IVF#2 på den korte protokol (et andet sted i landet, hvor de har bildt mig ind, at resultaterne er mindst lige så gode som med den lange). Havde MEGET få gener sidste gang - altså af medicinen i hvert fald. Synes klart det må veje tungt, at man har det bedre under forløbet. Og så tænkte jeg på, Signe, om ikke vi to egenhændigt skulle se at få gjort noget ved den statistik og få succesraten sat lidt ekstra i vejret?! :-)

9:27 AM  
Blogger Freudika said...

Det lyder godt nok lovende ... en hel masse held og lykke med det.

11:59 PM  

Send en kommentar

<< Home