tirsdag, marts 21, 2006

Skal - skal ikke

Vi er blevet tilbudt at deltage i et forsøg med kort protokol. Det vil betyde, at jeg fra næste mens 2. dag skal stimuleres direkte. Fordelen er, at det er et "gratis" og hurtigt forsøg. Ulempen er, at jeg skal gå til flere skanninger i stimuleringsperioden, hvilket mit arbejde ikke just indbyder til. Samtidig har vi også fået plads på den almindelige lange protokol, men det kan jo aflyses/udsættes. Chancerne ved den korte måde skulle være næsten lige så gode som ved den lange. Hmmmmmmmm. Hvad ville I gøre?

5 Comments:

Blogger stubbornmom said...

Jeg ville til enhver tid forsøge den korte først, hvis jeg fik det tilbudt.
Den korte ja, den har hyppigere scanninger, til gengæld er den ikke så krævende rent hormonmæssigt. Den lange byder både på nedreg., ægstimulering og derefter æl sprøjte, og siden endelig crinone. Jeg synes jeg en gang regnede mig frem til at det var i alt 2 1/2 mdr. på stoffer... Mit IVF blev så udsat og i ventetiden fik jeg tilbudt et IUI "at gå på"... som blev til min lille E. The rest is history!
Go for the short model - helt klart!
Og VELKOMMEN hjem!

8:19 PM  
Blogger soesterlystig said...

Jeg ved ikke engang hvad jeg selv skal gøre så jeg vil holde mig fra at give gode råd... Men jeg er meget glad for, at du er hjemme igen i ét stykke og meget, meget ked af, at du ikke er gravid... ØV!

2:57 PM  
Blogger Unknown said...

Jeg har hele tiden fået at vide at den korte har færre bivirkninger... Så det var det afgørende for mig.
Desuden kan dit job jo ligeså godt vænne sig til at undvære dig - for du skal jo snart på barsel ik? ;)
PUK

7:42 PM  
Blogger Solsikke said...

Kære Signe

Jeg ville vælge den korte. Jeg ville faktisk til enhver tid foretrække den korte, for at slippe for nedregulering og alt den ventetid, men det er bare ikke standard på Herlev.

Dog er det et problem med alle scanninger, men tror du ikke at der ender med at være lige mange scanninger i begge forsøg? Her er det bare fordelt på kortere tid.

Gør det du har det bedst med, men det var min mening.

Stort knus og rigtig meget held og lykke (og tak for din besked til mig ;-).

Solsikke

11:23 AM  
Blogger Freudika said...

Hvis forsøget er "gratis" og ikke tæller med i regnskabet ... så ville jeg afgjort takke ja ... jeg har prøvet den korte, og var gladere for den end for den lange - jeg dannede bare for få og for uens æg med den korte ... mig kunne de bedre styre med den lange (arj - det lød forkert) ...

8:33 PM  

Send en kommentar

<< Home