tirsdag, marts 13, 2007

Æg på vej


2. skanning viste mindst 10 æg på vej. Tja, lægge æg det kan jeg sgu. GOK GOK GOK. Men få dem til at hænge fast, det er strax værre..... Bagefter fik jeg akupunktur, altså sjovt er det ikke, men hvis det kan give et par extra % chance, så er det jo værd at tage med.

Akupunktøren anbefalede i øvrigt noget olie, med omega 3 fedt. Det skulle være godt for celledelingen (og hjernen som en sidegenvindst). Er der nogen erfaringer med det ude i blogland??

Ellers god forårssolskins tirsdag..

6 Comments:

Blogger Solsikke said...

Tja, n-3-fedtsyrer (Omega 3) er essentielle, forstået på den måde, at vi er nødt til at få dem med kosten for at få dem. Om de er gode for celledelingen ved jeg ikke, men de er helt sikkert gode for dig. Så hvis du ikke spiser fisk flere gange om ugen, så er det helt sikkert en god idé at tage. (Men tag dem i begyndelsen af et måltid, man kan godt få opstød der smager af fisk, hvis man ikke putter mad ovenpå).

Held og lykke med dine mange æg!

Knus,
Solsikke

1:49 PM  
Anonymous Anonym said...

Sikke en masse æg!
Jeg er også begyndt at spise fiskeoliekapsler. Jeg har ikke hørt noget om celledelingen, men jeg spiser helt sikkert ikke nok fisk - og jeg tænkte at det ville være godt, hvis det nu lykkedes at blive gravid, fordi det betyder meget for hjerneudviklingen. Men der står bag på pakken at man skal rådføre sig med lægen, hvis man vil tage dem under graviditet, så det må man hellere. Jeg har tænkt mig at spørge dem på Hvidovre i morgen.
En sildemad om dagen er i virkeligheden nok både sundere og billigere, men det er lige det der med at få det gjort.

3:18 PM  
Anonymous Anonym said...

Følger jer på sidelinjen, og vil nu lige give mit besyv med. "Oil of life" er godt. Jeg tager det selv. Det er flydende olie, men det er ikke slemt at tage, hvis du skyller efter med vand, saft eller juice. Du kan købe det i helsekostforretninger.

Held og lykke til jer.
/Maria

9:18 AM  
Blogger Frøkenhat said...

Ingen erfaring med fiskeolie til rugehøner. Men pøj-pøj med det.

Akupunkturen kender jeg til gengæld. Av. Men har læst meget godt om det i fht behandling - også fra forskningsprojekter. Så jeg tror faktisk lidt på det. Om det var det, der gjorde udslaget for mig, ved jeg dog ikke. Men det har i hvert fald ikke skadet.

Glæder mig til at høre mere om den imponerende æggehøst.

10:35 AM  
Anonymous Anonym said...

Glemte selvfølgelig at spørge lægen... men en ting du i hvert fald skal være sikker på: der må ikke være A-vitamin i. Som fx der er i levertran.
For meget A-vitamin kan give fosterskader og da dette jo er gangen, hvor det lykkes for jer, så...

11:15 AM  
Anonymous Anonym said...

Vi sværger til EPA/GLA+ herhjemme. Jeg fik det anbefalet af både akupunktør og zone-dame. Ellers skulle Eye Q også være et bud.

Krydser fingre for dine 4.

9:29 AM  

Send en kommentar

<< Home