torsdag, marts 01, 2007

Møde

Well, så er samtalen med den berømte doktor Lindenberg overstået, og det var jo interessant. Så undskyld hvis det bliver lidt langt.

Han startede med at konstatere, at vi jo havde været igennem mange ægoplægninger - uden at vi havde fået et barn, og mange biokemiske (3 ud af 6 oplægninger, inkl. frys). Derfor kunne det jo være, at der var noget helt galt med æg eller sæd eller kombinationen. Dette - tror jeg - for at forklare os, at vi nu var at betragte som komplicerede, og at der ikke er nogen garanti for, at vi får et barn. Han nævnte, at måske måtte vi på et tidspunkt se på muligheden for donoræg eller -sæd. Han slog fast, at Riget var dygtige, og at de ikke havde noget radikalt anderledes at trække op af hatten. Så han startede med at tegne et lidt dystert billede.

Så nævnte han, at de ville kunne se nærmere på æggene i det hersens fine spindelmikroskop og se om æggene er så fine, som de ser ud til. Han nævnte også, at de ville give mig prednisolon og børnemagnyl, hvilket hver på deres måde måske kan løse problemet. Så noget anderledes er der jo.

Han stillede også en masse spørgsmål, og det kom frem, at han mente, at min barndomsnældefeber måske var relateret til et fertilitetsproblem - som prednisolon kunne afhjælpe. Vi fik en lang videnskabelig forklaring, som vi ikke helt fattede, men konklusionen, at det måske var en del af problemet, og at prednisolon kunne være en del af løsningen, den fangede jeg ;)

Han regnede så lidt på, at jeg havde fået lagt 8 æg op i alt, og at det havde resulteret i tre biokemiske. Det var både opløftende: Det kan sagtens lade sig gøre. Og det var bekymrende: Hvorfor hænger de ikke fast. Han diskuterede (med sig selv) sig frem til, at det trods alt var bedre, end hvis jeg ikke havde været gravid, og at det trods alt var inden for normalbilledet - omend i den høje ende, hvad angår abort. Han endte med at konkludere, at det mest sandsynlige var, at vi havde været uheldige.

Jeg må lige nævne, at han på et tidspunkt, hvor han var ved at forklare noget, sagde: Nu håber jeg I har god tid...... Den lader jeg lige stå et øjeblik. Det plejer ligesom ikke være lægen, der tager sig tid......

Jeg synes, at han startede lidt pessimistisk og sluttede nogenlunde optimistisk. Men jeg tror, at han - alt i alt - gjorde sig umage med - at være realistisk.

Summa sumarum. Vi prøver!

6 Comments:

Anonymous Anonym said...

Ja, det var da sådan en lidt dyster besked, men sikkert som du skriver, et forsøg på at være realistisk.
Det er rædselsfuldt at du skal igennem endnu en omgang udredning med ventetid osv.
Har du fået nogen tidsplan på bordet?
Jeg håber det er prednidisolen der gør hele forskellen. Tænk hvis det kan være så enkelt?

4:45 PM  
Anonymous Anonym said...

JA sgu!

Jeg tror altså at med lidt ekstra justering, lidty pif, paf og puf!
så skal miraklet nok ske!
SGU!

XXX

GitteK

5:23 PM  
Blogger Frøkenhat said...

Puh, det må have været en ordentlig omgang at forholde sig til. Men jeg synes jo faktisk, at det lyder som om, I er i rigtig gode hænder - hos en læge, som tager jeres problemer alvorligt og giver sig til. Og alene derfor må I da for søren være bedre stillet end hidtil. Jeg håber virkelig, at de kan puste lidt tryllestøv ud over jeg og trække en dejlig baby op af hatten - eller nåh ja...ud af dig!

7:17 PM  
Blogger MariaG said...

Jeg har også været omkring Lindenberg i tidernes morgen, da vi blev insemineret på Nordica...jeg kan virkelig godt lide ham!

Mht til Prednisolon, så tror jeg, det var det, der var med til at gøre udslaget i det forsøg, hvor jeg blev gravid...det var i hvert fald den eneste forskel ift de andre forsøg vi havde været igennem!

Jeg krydser for, der snart sker mirakler på Vesterbro!

Knus Maria

7:25 PM  
Blogger Signe og Jan said...

Tak for jeresw bemærkninger. To trange: Jeg skal ikke igennem en nynudredning - heldigvis. Det eneste er at de skal have nye HIV og hepatittisprøver.

10:36 AM  
Blogger Mira said...

Det lyder da meget godt med en læge som tager sig tid til at se på facts. Det er mere end hvad man kan sige om mit nuværende behandlingssted. Jeg starter næsten altid en konsultation med at forklare hele mit forløb for mine læger fordi de ikke har læst journalen, pisseirriterende og ikke særligt betryggende. Her er man nødt til mere eller mindre at være sin egen læge!!! Den eneste person jeg har mødt i systemet indtil videre som havde læst hele historien var en sygeplejeskestuderende da jeg skulle indlægges til nr. 2 laparoskopi. Blablabla jeg vrøvler bare om mig selv, men det jeg prøver at sige er at jeg synes det lyder rigtig godt at han tager sig tid til at tænke over tingene. Det er lovende og det lyder somom at nogen småjusteringer kunne være nøglen. I har jo været lige ved og næsten en del gange.

Knus fra Mira

9:34 PM  

Send en kommentar

<< Home