onsdag, november 17, 2010

Det blev november, og hermed blev det tid til vuggestuestart

Det har været en ikke helt ukompliceret opstart for både store og små, og vi ruller forsigtigt frem med indkøringen.

Efter en lidt hård start er begge børnene heldigvis nu ved at være trygge ved de tre pædagoger på stuen, og har kastet sig ud i at lege med dem og de andre børn. Så det ser lidt lysere ud nu end for bare et par dage siden, hvor især Mikkel virkede noget presset....



Ja ja, jeg ved det godt, det er hårdt for alle mødre at give slip på deres små poder, og jeg har det måske nærmest sværere end dem. Men jeg skal godt nok vænne mig til at vinke farvel...... Tænk - jeg når at savne dem helt vildt på den der time til halvanden, som vi nu er oppe på, at de er selv med resten af stuen.

Anyway, Rudolf er et godt sted med søde mennesker og en god struktureret dagligdag. Så vi er trygge ved, at vi har valgt rigtigt. Og så må det jo tage den tid det tager. Mor er klar til kampen.

3 Comments:

Blogger Tommelise said...

Jeg kan godt forstå du har svært ved at undvære de fantastiske unger! Men dejligt at høre, at de er ved at vænne sig til den store verden. Det skal nok blive rigtig godt for dem. Og så er det jo skønt at de har hinanden.

8:42 PM  
Blogger Diana said...

Jeg kan slet ikke tænke tanken om "vuggestuestart" og afsavn til ende, uden at græde en lille smule. Det må være så forbasket hårdt! En stor trøst at de er to og på den måde aldrig er helt ´Palle i verden´. Og det er uden tvivl langt hårdere for os mødre, end for børnene.

10:24 PM  
Blogger LOK said...

Det er rigtigt hårdt at aflevere sine børn. Men for mig hjælper det rigtigt meget at vide, at Jeppe er glad for at være der. Mange gange har han slet ikke tid til at komme med mig hjem, når jeg henter ham. For så er han lige igang med at lege med et eller andet.

Dejligt at høre I har fået plads i en god institution. Det betyder rigtigt meget at man har tillid til personalet.

11:55 AM  

Send en kommentar

<< Home