torsdag, februar 05, 2009

0,0


Så er HCG ude af kroppen. Det føles sært tomt. Måske også fordi det var sidste gang. Piv og pis. For nu at sige det lige ud.


Der er dage, hvor jeg tror, at jeg er ok med det hele. I dag er ikke en af dem. Tænker på at det er ufatteligt, at vi hele vejen igennem er givet gode odds. Æg er blev rost til skyerne. 8 forsøg har givet 7 graviditeter - nærmest uhørt høj hitrate. Stadig intet barn. Det er bare ufatteligt og ondsvagt og trist. Jeg er sur på min krop. Skal nok arbejde noget med mig selv for at tilgive den.


Ang. adoption er fase 3 ansøgningen sendt afsted. Men vi er stadigt meget i tvivl om landevalg. Jeg tænker og tænker og vurderer og sammenligner. Men komme ikke rigtig nogen vegne.


Det gode er, at vi netop har bestilt en rejse. 14 dage til Bali om 3 uger. Det sidste år har været kjæmpe hårdt jobmæssigt - for os begge. Og følelsesmæssigt. Selvsagt. Så jeg tror de to uger under sydens sol vil gøre rigtig godt. Glæder mig.



Signe

5 Comments:

Blogger Diana said...

Jeg husker den tomme fornemmelse, når det er slut og hcg atter er på 0.
Jeg håber I fornår at nyde Jeres ferie. Den er Jer velundt!

Kram

10:20 AM  
Blogger Fru P said...

åh søde Signe - håber og ønsker at din kamp med kroppen ender i tilgivelse... jeg er sikker på at vejen mod adoption bliver god og spændende for os begge

12:27 PM  
Blogger Fru Larsen said...

Jeg tror det er rigtig godt med en ferie, så man lige kommer væk fra det hele.

Kan kun forestille mig at det tager noget tid at komme over på den anden side - men en fuld accept af situationen.

9:23 PM  
Blogger Solsikke said...

Kære Signe

Jeg tænker meget på jer. Det er så uretfærdigt med alt det I har været igennem. Jeg husker at vi i nogle af de allerførste forsøg fulgtes ad. I dag har jeg en stor dejlig dreng og en lille i maven og du er tilbage ved start. Det er så uendelig uretfærdigt og jeg græder sammen med dig.

Det lyder som om I er gode til at passe på hinanden, og det er et super udgangspunkt, når nu I skal til at være forældre snart. Jeg håber at adoptionsprocessen ikke bliver for lang, og ikke mindst at du kan finde styrken til at tilgive din krop.

Jeg har egentlig ikke rigtig noget fornuftigt at sige - ved ikke om der er noget at sige - andet end: Rigtig god ferie, søde!

Kærlig hilsen
Solsikke

9:00 AM  
Anonymous Anonym said...

Kære Signe

Jeg har fulgt med på din blog de seneste måneder, og er blevet grebet af din historie og din gode evne til at fortælle medlevende om fertilitetsbehandlingen. Jeg er selv i behandling - indtil videre uden større succes, og er derfor gået videre med tankerne og planerne om adoption.

Jeg synes, at fertilitetsbehandlingen og oplevelsen af at være barnløs har sat mange tanker i gang om eksistens, kvinderollen, samfundets syn på barnløshed, det globale perspektiv mv. og jeg overvejer pt. at bruge denne nye erfaring og refleksioner til et konstruktivt og positivt projekt. - Ud fra din blog kan jeg se, at vi umiddelbart har en del til fælles; fokus på karriere, rejser mv. - og jeg synes, at det kunne spændende at drøfte projektideerne med dig, for at afklare om der kunne være basis for et samarbejde om et anderledes projekt. - Lad mig høre, om du kunne være interesseret i at høre mere - efterlad gerne en kommentar her på bloggen.

Mvh
Anne

11:09 PM  

Send en kommentar

<< Home