onsdag, februar 06, 2008

Vi kører


Tak for alle jeres søde kommentarer!


Vi var jo så på Riget i dag og fik svar på blodprøverne. Det viser sig, at jeg har 2 faktorer, der disponerer for abort: MEGET lav værdi (2 - hvor det normale er over 100) i noget der hedder mananbindende lektin. Det angår immunforsvaret, som altså reagerer uhensigtmæssigt. (Note to self: Næste gang: skru ned for de hvide blodlegmer, de driller!)

Jeg har også en bestemt vævstype, der disponerer. Denne var dog ikke så markant og væsentlig.

Vi begynder behandling med det samme, og skal til opstartsskanning i morgen: Kort ICSI med ekstra binyrebark hormon og så en immunulogisk behandling (blodtransfusion) ifm oplægningen af æg. ( Til dig søde mor: Lægen forsikrede, at begge behandlinger er sikre, og der kendes ikke til alvorlige bivirkninger ifm de doser, jeg skal have). Hvis jeg bliver gravid, skal jeg så fortsætte med transfusionerne et stykke ind i graviditeten.

Til de sandsynlighedsinteresserede (gælder osse os, - who am I kidding??) Ole Bjarnes tal viser, at 50 -55 % af sådan nogen som os, får barn efter den første af disse kombinationsbehandlinger...


Vildt at være i gang igen.....

13 Comments:

Blogger LOK said...

For vildt!! Det lyder da bare helt vildt fantastisk.

Og så starter I allerede med det samme.

Jamen der er ikke et øje tørt :-)

9:01 AM  
Anonymous Anonym said...

go signe! omsider en forklaring... og nyt håb med gode procenter. glæder mig til at følge med. :-)

7:23 PM  
Blogger knockmeup said...

Åh hvor er det bare gode nyheder!

10:01 PM  
Blogger Freudika said...

Ih - nu blev jeg lige helt glad ... Hvor er det dejligt - og med håb og alt ... Ti kiloyarter ton af held og lykke med herfra :)

10:26 PM  
Anonymous Anonym said...

Ihhh, hvor skønt at læse. Alt det bedste til jer med denne behandling - håber, at det er lige det som der skal til for jer!

9:49 AM  
Anonymous Anonym said...

Fedt. Kanonstatistik at have i ryggen.

Så skal det sørme nok snart lykkes.

Krydser alt
Spiffen

11:02 AM  
Anonymous Anonym said...

Dejligt Signe!!

Endelig en forklaring! Og så er der enda gode muligheder for at hjælpe! Det er super godt! Jeg er optimist...du har jo været god til at blive gravid de andre gange, så med denne behandling er der jo virkelig håb! Jeg tror på, I ligger i den gode gruppe af de 50 %!!

Her krydses alt hvad der krydses kan...NU ER DET +*@*~?@ DIN TUR SIGNE!!!!

Stort knus MariaG

11:32 AM  
Blogger QVINDEN said...

Det var gode nyheder - endelig. :-)
Pøj pøj med det.

7:21 AM  
Blogger Mira said...

Fedt at i endelig har fundet en forklaring på de mange aborter. Jeg glæder mig til at følge forløbet, nu skal den bare være der :-)

10:11 AM  
Blogger Sechen said...

Hold da op, en god statistik! Og med alle dine graviditeter, så tegner det da virkelig godt! Jeg synes godt nok også du må stå allerforrest i denne kø, så jeg håber virkelig for jer at det er NU!

12:21 PM  
Blogger Frøkenhat said...

Hvor lyder det bare godt - nu er I endelig på vej. Og den rigtige vej, lyder det til.

8:10 PM  
Anonymous Anonym said...

JUBIII SIGNE er igang igen, det er vildt dejligt at læse - tak for den optur Signe og Pøj pøj, jeg satser alt på dig og tror på det dernne gang.......


Kærlige tanker Spirren

9:34 PM  
Anonymous Anonym said...

Nøjagtigt samme diagnose stillede ham mig. Og jeg har jo fået Daniel (under indflydelse af en af OBC's transfusioner). Så jeg synes at det tegner rigtigt godt. Held og lykke!

12:22 PM  

Send en kommentar

<< Home