mandag, oktober 15, 2007

Status på kontakten til det danske sygehusvæsen

Jeg har ringet til Rigshospitalet - igen igen. Og de kunne fortælle, at de allernådigst har besluttet, at jeg rykkes to måneder frem, så de betragter min henvisning som modtaget omkring 1. juli. Hun oplyste også, at jeg så kan regne med at komme til i januar....... Så gik der tid med det...

Ang. adoption, så har vi fået restanceerklæringer og skatterklæringer - men mangler helbredsattester. Grundet ferie og dit og dat kunne lægen først tage os ind i ugen efter efterårseferien, idet det jo ikke er akut. (Hrmmmf - JO DET ER ! måske ikke medicinsk men mentalt er det sørme :o) Så det var lige en status på det.

Herudover har jeg så fået konstateret ret kraftig støvallergi, så det er jo herligt... Der er ikke andet at gøre end i gang med: 3 udluftninger om dagen, vask af dyner og puder hver anden måned og betræk hver uge. Anskaffelse af allergilagner osv osv.....

Tja sådan er status, håber alt vel i blogland

11 Comments:

Blogger QVINDEN said...

Godt du igen tog kontakt til Riget - selvom der er lang tid til januar.

Forstår godt din frustration over, hvad der er akut og hvad der ikke er.

Og ... skal vi så ikke være enige om, at du ikke skal rage mere til dig ud over det der trælse støv-allergi?
Alt det bedste her fra. :-)

9:29 PM  
Anonymous Anonym said...

Surt og sødt i en bitter blanding... der er stadig længe til januar, men tiden går i det mindste hurtigt i december med al julefestivitasen.
Det bliver et spændende nyt år, forhåbentlig bliver det ÅRET. Det håber jeg for jer.

10:21 AM  
Blogger Maomis said...

Det var da forbandet så længe i skal vente på at komme i behandling! Hvad er meningen!? Det er da helt umenneskeligt med al den ventetid – både her og der.

Ikke sært at du er frustreret over sådan en behandling. Jeg bliver helt harm over at høre at jeres læge ikke kan fatte hvor vigtigt det er for jer at få den her ansøgning af sted så hurtigt som muligt og at Riget stiller med ventetider af den kaliber. Nå!

Når det så er sagt, er det rart at høre at Riget i det mindste er gået med til at rykke jer frem i køen. Jeg krydser fortsat fingre for at tingenes tilstand snart bedres for jer. Ingen fortjener at skulle igennem alt det her halløj.

Pøj pøj med begge projekter. Jeg følger troligt med og glæder mig til at høre nyt.

1:14 PM  
Blogger Frøkenhat said...

For pokker! Sku! Krafthelvede!

Det er bare ikke i orden det her. Hverken lægernes klummerier eller din nyerhvervede allergi. Sgu!

Håååååååååååååååber der snart kommer lidt medvind på din cykelsti!

8:13 PM  
Anonymous Anonym said...

Her r alt godt vel:) Signe har du en mailadresse, jeg har et sted hvor jeg har god erfaring ang, allergi og astma, altså hvor de hjalp mig med astmaen, faktisk at jeg blev af med den...

SPIREN

4:24 PM  
Blogger Signe og Jan said...

Spirren du kan sende det på signeryborg@hotmail.com. Det lyder spændende

11:00 AM  
Blogger Vibstjert said...

Jeg bliver simpelthen så gal over den sløsede behandling, det er bare så typisk for det danske sygehusvæsen. Og så ville jeg egentlig bare ønske dig lidt medvind, tænker sådan på dig!

8:43 AM  
Anonymous Anonym said...

Hej Signe

Jeg har skrevet før i forbindelse med dine forsøg, da jeg jo selv har aborteret meget. Jeg har for ganske kort tid siden hørt at man stort set ikke laver immunbehandling mere, af forskellige årsager, så måske skulle du aktivt have lidt fat i den lange ende. Det kan jo være at man ikke har styr på henvisningerne af den årsag.
Du kan evt. skrive på min mail babyenije@hotmail.com, hvis du helst vil slippe for at jeg spammer med den slags herinde... ;o)))
Kh Astrid

7:32 AM  
Blogger LOK said...

Håber alt er vel hos dig, og at du snart får lidt medvind.
Tanker Lok

9:19 AM  
Blogger Frøkenhat said...

Hvordan mon det går hos dig? Har du travlt med at gøre rent, eller er der lidt styr på allergien igen?
Tænker sådan på dig - ønsker sådan, at der snart kommer en masse godt i dit liv. Det kunne være godt til dig... Og ret og rimeligt, synes jeg...

8:12 PM  
Blogger QVINDEN said...

Er alt ok her? Det håber jeg.

4:50 PM  

Send en kommentar

<< Home