fredag, september 16, 2005

På sprøjten

Så er vi officielt i gang med vores første icsi forsøg. Vi mødte i går kl 13. på 7. sal på Riget, fik udleveret vores journal og blev sat til at vente. I ventetiden læste vi lidt i journalen, og det var faktisk overraskende interessant læsning. På et dokument kunne man læse, at manden hed Michael et eller andet.... På et andet dokument kunne man læse, at der var tale om en 30 årig mand... Misforstå mig ikke, Jan ku´da sagtens ligne en på 30, men altså hans cpr nummer fremgår af ret meget papir i den journal - og det var i øvrigt også opført på selve dokumentet. Anyway. I euforien over at være i gang, ser man jo gerne bort fra den slags småting. Blot håber vi meget på, at de har styr på "hvis æg der er hvis´es" og hvilke sædceller, der hører til hvilket æg???? Nå, men lægen var da meget sød og sygeplersken lige så. Vi fik ovenikøbet ros for at være sikre og afklarede. Nu skal jeg så sprøjte mig i maveflæsket en gang om dagen i to uger og hermed opleve, hvordan en overgangsalder føles. Helt seriøst, det er det, der sker ved nedreguleringen, som jeg nu er i gang med. Bivirkningerne kan være hovedpine, hedeture og humørsvingninger. Bliver interessant - og jeg undskylder på forhånd, hvis nogen i løbet af de næste par uger ufortjent får kappet hovedet af eller bliver verbalt overfaldet. Undskyld. Undskyld. Undskyld. Jeg har dog ikke mærket noget endnu. Men måske er jeg ikke den rette at spørge.

På vejen ud spurgte Jan om det hjalp at krydse fingre. Sygeplejersken svarede: ja - men ikke ben. Se det er god fertilitetsklinikhumor!

5 Comments:

Blogger HBT said...

Held og lykke jeg er også selv lige gået i gang med nedreguleringen i torsdags.

Hva sagde de til at der var forkert info i jeres journal? Det er da ikke ret smart hva.

Håber du slipper for bivirkningerne.

2:00 PM  
Blogger Signe og Jan said...

Lægen blev lidt perpleks - faktisk rev hun sedlen midt over. Håber ikke den var vigtig...... Held og lykke med din nedregulering. Vi lider i flok ;o)

3:53 PM  
Blogger HBT said...

Nej jeg håber da heller ikke det var vigtigt når nu hun rev det i stykker.

Ja vi lider - jeg har allerede haft mit første hysteriske anfald :-(

11:30 AM  
Blogger Amocca said...

heldigvis længst ovre nedreguleringen i denne omgang - nu er der kun 5 dage til blodprøven....

håber du slipper nemt mht bivirkninger ;) både for din og mandens skyld

amocca

11:49 PM  
Blogger Solsikke said...

Også held og lykke fra mig. Jeg begyndte også nedregulering i fredags.

Det bliver helt hyggeligt at "følges ad".

Stort knus og krydsede FINGRE.

Solsikke

8:34 AM  

Send en kommentar

<< Home